Velkommen til shopping hos ASP-HOLMBLAD. Ved handel på denne hjemmeside vil vi gerne gøre dig opmærksom på, at du automatisk accepterer nedenstående betingelser. Vi vil derfor gerne opfordre dig til at læse disse betingelser grundigt igennem inden du foretager et køb.

  • Fortrydelsesret

  • Sådan bestiller du

  • Betaling

  • Din sikkerhed

  • Levering og forsendelse

  • Reklamationer

  • For private: Oplysning om klagemuligheder

  • Personlige oplysninger

  • Hvor bliver min pakke af?

  • Persondata

  • Tidsrum for dataopbevaring

  • Browsing

  • Automatisk login

  • Analytisk værktøj

  • Nyhedsbreve

  • Cookies

  • Klageadgang

  • Lovvalg og værneting

Skulle du fortryde dit køb, har du 14 dages fuld returret efter modtagelsen af varen. Ved returnering af varer, bedes du udfylde formularen til returvarer.

Fortryder du købet inden for de første 14 dage, har du fra det tidspunkt ekstra 14 dage til returnere varen i.

Endvidere kan øvrige varer tages retur selvom emballagen er brudt eller varen er brugt. I de tilfælde kan ASP-HOLMBLAD A/S fratrække værdiforringelsen, som fra produkt til produkt kan variere en del.

Du skal selv dække omkostningerne for tilbagelevering. Det betyder, at vi kun modtager varer, hvor der er betalt for leveringen af varerne. Returneringen kan også ske ved at nægte modtagelsen. 

Du returnerer pakken (for egen regning) til:

ASP-HOLMBLAD A/S

EUROPAVEJ 8

6330 PADBORG 

Når vi har modtaget varen og godkendt returneringen, overfører vi købsbeløbet til din konto eller den konto, som købet er foretaget fra. Vi tilbagebetaler kun på det kreditkort, som varerne er blevet købt med. Dette gøres for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort. Husk at gemme din kvittering for det afsendte.

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Sådan bestiller du:

Det er nemt og hurtigt at handle hos ASP-HOLMBLAD. Finder du en vare i butikken, som du vil købe, klikker du på ”Indkøbsikonet” og din vare lægges automatisk i kurven. Du kan herefter tilføje flere køb på samme vis. Når dine køb er tilendebragt går du derefter til Kassen, hvor du kan se dine køb, samt den samlede pris incl. evt. leveringsomkostninger.Vælg derefter betalingsmetoden, indtast dine relevante informationer, tryk ”Godkend” og din bestilling registreres. Du modtager herefter en e-mail, som bekræftelse på din bestilling, efterfulgt af en endelig faktura, når du modtager pakken.

Betaling:

Hos ASP-HOLMBLAD kan du betale med Dankort/VISA-Dankort/eDankort/VISA/VISA Electron/Mastercard/Maestro/JCB Cards/MobilePay. ASP-HOLMBLAD er godkendt af Nets og bruger en sikker SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Vi får derved meddelelse om betaling med kreditkort via pengeinstitutterne, og kommer derved aldrig i besiddelse af dine indtastninger. Når du betaler med kreditkort, indtaster du blot dine kortoplysninger og trykker ”Godkend”, hvorefter din betaling registreres. Beløbet trækkes først på din konto, når vi har afsendt din bestilling. Dvs. efter 1-4 dage efter din bestilling.


Din Sikkerhed:

Din sikkerhed hos ASP-HOLMBLAD er 100 % sikker, idet at al kommunikation mellem vores betalingssystem og kortindehaveren foregår via krypterede SSL forbindelse (Secure Socket Layer). Med andre ord, er det kun Nets, der har adgang til dine personlige data. Hverken ASP-HOLMBLAD eller andre udefrakommende har nogen som helst mulighed for, at komme i kontakt med dine kreditkort data, der udveksles ved købet. Hos ASP-HOLMBLAD er dine personlige data 100 % fortrolige, og vi kan garantere, at ingen andre kan få adgang til dem.


Levering og Forsendelse:

Alle leveringer afsendes efter 1-4 hverdage. I udsalgsperioder kan der dog opstå en lidt længere leveringstid.
Normalvis vil din bestilling blive afsendt dagen efter, såfremt vi modtager den inden kl. 12.

Al forsendelse sker via GLS-Pakkeshop. Vi sender alle varer som pakkepost, det gør det muligt for både dig og os at spore pakken i tilfældet af at et problem skulle opstå.  Ved ikke brofaste øer bliver varerne leveret til nærmeste GLS-Pakkeshop. Varerne er forsikrede under forsendelsen og ved modtagelse bedes du kontrollere pakkens indhold. Skulle pakken eller indholdet – eller begge dele være blevet beskadiget, når du modtager den, skal du anmelde det til GLS med det samme, eller senest 2 dage efter din modtagelse og derefter returnere pakken til os. ASP-HOLMBLAD A/S gøres ikke ansvarlige for beskadigede varer under transporten. Varen pakkes altid sikkert og forsvarligt ind så skader under transporten minimeres, så meget som muligt.

 

Fri fragt over 500 DKK.

Ved køb for under 500 DKK, tillægges et gebyr på 49 DKK til dækning af forsendelsesomkostningerne. Køber du derimod for over 500 DKK leverer vi din forsendelse fragtfrit. Du kan også vælge at vi fremsender din pakke på en erhvervsadresse (evt. din arbejdsplads), så slipper du for et besøg hos en af GLS’s pakke butikker.


Reklamationsret:

Hos ASP-HOLMBLAD gælder den danske købelov. ASP-HOLMBLAD yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fejl og mangler ved varen, som er opstået inden for denne periode. Reklamationsretten dækker dog ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriseret indgreb. Reklamationer over fejl, skader eller mangler, som først opdages ved sædvandlig undersøgelse af varen, skal meddeles ASP-HOLMBLAD inden for rimelig tid.
Ved reklamation, fejl, mangler eller ved udeblivelse af en levering kontakt da venligst ASP-HOLMBLAD på tlf. 43 22 96 96 eller på mail eShop@asp-holmblad.dk.

 

For private: Oplysning om klagemuligheder

Har du en klage over en vare eller tjenesteydelse, som du har købt hos os, kan du indgive klagen til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning online via www.forbrug.dk. Bemærk, at denne service kun kan benyttes af privatpersoner. Virksomheder kan derfor ikke benytte denne klageinstans.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Dette er særlig relevant, hvis du er forbruger i et andet EU-land. Denne form for klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: eShop@asp-holmblad.dkDette gælder ligeledes kun for privatpersoner.

 

Personlige oplysninger

ASP-Holmblad A/S benytter SSL kryptering, hvilket er den højest mulige standard for kryptering og sikkerhed ved betaling med kreditkort på internettet. Personlige oplysninger opbevares med størst mulig sikkerhed og videregives kun i det omfang, der er nødvendigt for samhandlen.

Brug af Cookies mm. sker i henhold til reglerne givet fra IT & Telestyrelsen – se mere om dette på deres hjemmeside, som du finder her http://www.itst.dk/.

 

Hvor bliver min pakke af?

Hvis din pakke uheldigvis udebliver eller du bliver utålmodig, så kontakt os på tlf. 43 22 96 96 eller på eShop@asp-holmblad.dk. Bare husk at finde dit ordrenummer frem ved henvendelse via telefon eller på mail. Du kan også spore din pakke på www.GLS.dk. Du skal så benytte det tracking nummer, som du modtog fra GLS, da vi afsendte din pakke.
Ring hellere en gang for meget end en gang for lidt. Vi vil meget gerne hjælpe dig i tilfælde af problemer med en udebleven pakke.

Persondata

For at kunne handle på asp-holmblad.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn
  • Adresse
  • Mailadresse
  • Telefon/mobilnummer

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Indsamlingen af personlige kundeoplysninger på asp-holmblad.dk sker inden for rammerne af eksisterende lovgivning og EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

Asp-holmblad.dk indsamler informationer fra brugere fra fire kilder:

Fra cookies, når du besøger vores websites, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, viste mærker, interaktion/klik og søgninger.

Fra køb, f.eks. demografiske data, emailadresse, betalingsoplysninger, varer, ordrebeløb, rabatniveau og hyppighed. Herunder transaktions-emails, f.eks. ordrebekræftelse, forsendelsesbekræftelse og refusionsbekræftelse.

Fra brugeradfærd og -engagement i den afsendte kommunikation (email, SMS, direct mail eller telefon).

Fra brugere, der giver oplysninger om sig selv (f.eks. ved tilføjelse af et favoritmærke eller informationer til kundeprofilen)

Formålet med indsamling af informationerne tjener forskellige områder:

Forpligtelser. For at opfylde vores forpligtelse til dig som kunde eller bruger af vores service – som f.eks. køb, fakturering, kundeservice.

Kundeservice. For at kunne udføre kundeservice via email, chat eller telefon. Besvare spørgsmål i forhold til din ordre eller tidligere ordrer, rette fejl og vejlede kunden.

Markedsføring. At vise inspiration, produkttilbud/services og personlige anbefalinger via web, email, SMS, direct mail, telefon og via tredjepartsmarkedsføring.

Dette omfatter også at administrere, beskytte, drive og vedligeholde vores websites, systemadministration og sikkerhed og give samtykke til aggregerede statistikker om brug af sitet, køb og til at forbedre forståelsen af vores kunders præferencer.

Bedrageri og risiko. For at forhindre bedrageri og udføre risikovurdering.

Lovgivning. For at overholde gældende lovgivning.

Tidsrum for dataopbevaring

Vi opbevarer dine personoplysninger i den periode, som er nødvendig til opfyldelse af de formål, der er skitseret i disse Vilkår og betingelser, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt iht. lovgivningen af juridiske, skattemæssige eller regulatoriske årsager eller andre lovlige forretningsformål.

Markedsføringsformål for asp-holmblad.dk

3 år efter din seneste aktivitet, f.eks. køb, kommunikationsaktivitet eller besøg på vores websites.

Hvis du har givet din tilladelse til markedsføring (email, SMS, telefon mv.), og så længe vi har din tilladelse.

Ordrehistorik samt forpligtelser til opfyldelse af ordrer på asp-holmblad.dk

5 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne lovbestemte krav.

Kundeservice for asp-holmblad.dk

3 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne juridiske krav.

Kundeoplevelse for asp-holmblad.dk

3 år efter din seneste aktivitet, f.eks. køb, kommunikationsaktivitet eller besøg på vores websites.

Hvis du har givet din tilladelse til markedsføring (email, SMS, telefon mv.), og så længe vi har din tilladelse.

Bedrageri og risikovurdering for asp-holmblad.dk

3 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne lovbestemte krav.

Overholde lovgivning for asp-holmblad.dk

Så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne lovbestemte krav.

Browsing

Når du besøger asp-holmblad.dk, indsamler vi informationer om alle besøg på vores website. Vi anvender disse informationer til at forbedre din brugeroplevelse, evaluere brugen af individuelle elementer på asp-holmblad.dk og til at understøtte vores markedsføring.

Browsing kan udløse en service-email

asp-holmblad.dk indsamler din browsingadfærd (f.eks. viste kategorier, mærker, produkter) til at forbedre kommunikationen af relevante produkter og tilbud for at imødekomme dig. Et eksempel på denne indsamling er de produkter, du har lagt i din indkøbskurv, hvor du så har valgt ikke at gennemføre købet. Dette kan medføre en service-email, der minder dig om de produkter, du efterlod i din indkøbskurv. Hvis du ikke vil modtage emails om ikke-færdiggjorte ordrer, kan du framelde dette direkte via linket nederst i emailen.

Automatisk login

Baseret på forskellige parametre, som f.eks. IP-adressen, enheden og cookies, registrerer asp-holmblad.dk automatisk, hvem du er, når du flytter mellem forskellige sider og services på websitet. Dette betyder, at hvis du er logget ind på vores website, så bliver du automatisk logget ind, næste gang du besøger asp-holmblad.dk fra den samme enhed. Det samme automatiske login forekommer, hvis du klikker i en email fra asp-holmblad.dk.

Analytisk værktøj

Vi anvender forskellige analyseværktøjer, som f.eks. Google Analytics, der hjælper os med at indsamle statistikker om brugen af asp-holmblad.dk for at give dig en bedre oplevelse.

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Nyhedsbreve

Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, accepterer du at modtage ASP-HOLMBLAD’s emails med inspiration, eksklusive tilbud og personlige anbefalinger. Meddelelser inkluderer indhold fra asp-holmblad.dk. Meddelelserne sendes via vores tredjepartssoftware, der overholder GDPR's krav til databeskyttelse. Vi anvender dine køb og browsingdata til at skræddersy de tilbud, vi sender til dig. Du kan når som helst framelde dig.

De meddelelser, du modtager fra os via email, SMS, telefon eller fysisk post, er skræddersyet til dig i overensstemmelse med din(e) informationer, vaner, browsingadfærd, købsadfærd, og hvor engageret du er i den kommunikation, vi har med dig via email, SMS, direct mail eller pr. telefon.

For at sikre at disse emails ikke ender i din spam-mappe, overvåger vi, om de meddelelser, der er sendt til den individuelle modtager, har kunnet leveres. Vi anvender et tredjepartsoftwareværktøj til at følge op på og analysere leveringsevnen.

For at stoppe modtagelse af vores nyhedsbreve skal du klikke på det link, der findes i bunden af hver email.

Cookies

Ved at benytte asp-holmblad.dk accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Du kan læse om, hvilke cookies der bruges på asp-holmblad.dk samt hvorledes du sletter cookies, klik her

Misligholdelse

I tilfælde af at kunden misligholder forpligtigelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelser kan asp-holmblad.dk afbryde eller begrænse din brug af asp-holmblad.dk website, ligesom ordrer ikke vil kunne placeres.

Følgende forhold anses blandt andet for at være væsentlig misligholdelse

  • Kunden giver urigtige oplysninger om navn, adresse, mail adresse, telefonnummer
  • Kunden udøver chikane mod asp-holmblad.dk, vores medarbejdere eller vores kunder

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til info@asp-holmblad.dk eller på telefon 43 22 96 96. Hvis det ikke lykkes os at finde en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, indgive en klage til Forbrugerklagenævnet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores mail adresse info@asp-holmblad.dk.

Lovvalg og værneting

Køb af varer på asp-holmblad.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Ændring, opdatering eller fjernelse af data

Du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til de relevante regler i EU's generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi opdatere, ændre eller fjerne personoplysninger, som vi kontrollerer, med forbehold for overtrædelse af lovgivning.

Vi kan afslå anmodninger, der uden grund gentages, kræver uforholdsmæssig stor teknisk indgriben (f.eks. udvikling af nyt system eller i væsentlig grad ændring af eksisterende processer) eller påvirker andre enkeltpersoners persondata. Alle forespørgsler vedr. dette skal rettes direkte til kundeservice via email info@asp-holmblad.dk.

Dataansvarlig for asp-holmblad.dk er ASP-HOLMBLAD A/S.